FANDOM

Bitwa pod Hege, zwana także Maskarą pod Lasem Hege – pierwsza bitwa Inwazji Rzymu na Brytanię.

Przyczyny Edytuj

Rzym wysłał do Brytanii 20 000 żołnierzy ze względu na to, że plemiona Brytyjskie wspierały ludność galijską podczas Wojny Galijskiej, co było Rzymowi nie na rękę. Cesarz Oktavius I wysłał więc generała Septimusa Aulusa, by zajął południową Brytanię.

Przebieg Edytuj

Po tym jak Septimus wraz ze swoimi żołnierzami wyszedł na brzeg i rozłożył obóz pod lasem Hege, naprzeciw armii rzymskiej wyszli wojownicy z Brytyjskich plemion. Septimus zarządził formowanie szyku. W tym czasie brytowie zaatakowali, ale dobrze wyszkoleni rzymianie zdołali ich odrzucić. Bitwa trwała do późnego wieczoru, z przemiennym szczęściem. Wieczorem Septimusowi udało się otoczyć wroga, który w panice zaczął uciekać. Jazda Rzymska ruszyła w pogoń za uciekającym wrogiem i zabiła wszystkich uciekinierów.

Skutki Edytuj

Po tym zwycięstwie, Rzymianie ruszyli na pobliską warownię brytów i rozpoczęli jej oblężenie. Bitwa była ważnym wydarzeniem inwazji na Brytanię.