Alternatywna historia
Advertisement
Alternatywna historia

Croix de Feu - jest to alternatywna linia historii w której kryzys 6 lutego 1934 powiódł się i doprowadził do przejęcia przez faszystów władzy nad Francją.

Wstęp[]

W wyniku udanego faszystowskiego przewrotu, 7 lutego 1934 zastraszone Zgromadzenie Narodowe proklamowało powstanie Państwa Francuskiego, i przekazało przywódcy Croix-de-Feu, François'owi de La Rocque pełną władzę nad krajem.

Croix de feu - flaga.png

25 lipca 1934, doszło do udanego nazistowskiego puczu w Austrii, który został jednak powstrzymany przez włoską armię, która na życzenie austriackich faszystów przegoniła nazistów z Wiednia. Jako pretekst do wojny prewencyjnej, wykorzystała to Francja, wprowadzając wojska do Nadrenii. Mimo ostrzeżeń generałów, Hitler planował "bronić się do ostatniej kropli krwi". Gdy do wojny prewencyjnej przyłączyli się też Włosi i Polacy (łamiąc Deklarację polsko-niemiecka o niestosowaniu przemocy), grupa antynazistowskich generałów na czele z Wilhelmem Canarisem dokonała nieudanego przewrotu. Na życzenie Stalina komuniści proklamowali w Monachium Niemiecką Republikę Rad.

[]

Advertisement