FANDOM

Ten artykuł należy do Alternatywnej Historii która została anulowana, tj. autor nie będzie jej już dalej prowadził i ma charakter archiwalny.
Obecna wersja Stara wersja

CiężarówkiEdytuj

Niemcy38
Ciężarówki - podstawowe pojazdy transportowe piechoty, tworzone od początku II Wojny Światowej.

OpisEdytuj

Istniało kilka modeli ciężarówek używanych przez zarówno Niemcy jak i Oś oraz Latynoską Konfederację na niemalże wszystkich frontach.

Najpopularniejszym modelem stał się Opel Blitz, produkowany nieprzerwanie od 1930, aż do końca wojny, stale ulepszany o nowe silniki.

Poza tym na froncie już podczas II Wojny Światowej pojawiły się inne ciężarówki - bardziej lekki od Opla Blitz Borgward B 3000, oraz Mercedes-Benz L3000, gąsienicowy Steyr RSO oraz posiadający sześć kół Krupp-Protze, który pochłaniał więcej paliwa od Opla. Dodatkowo pojawiły się też dwie mniejsze "ciężarówki", choć bardziej odpowiedzialną nazwą są pojazdy terenowe - Steyr 1500A oraz Horch 108.

GaleriaEdytuj

KubelwagenyEdytuj

Niemcy49
Volkswagen Kübelwagen - podstawowy pojazd terenowy, oraz jeden z największych symboli Niemieckiej armii.

OpisEdytuj

Volkswageny Kübelwagen to małe, szybkie oraz zdolne do dużego manewrowania pojazdy terenowe zbudowane na podwoziu Volksvagena Beetle, użyte dzięki swojej uniwersalności na niemalże wszystkich frontach.

SchwimmwagenyEdytuj

Niemcy50
Volkswagen Schwimmwagen - pojazd terenowo-wodny.

OpisEdytuj

Volkswagen Schwimmwagen był rozwojową formą Kübelwagena a także samego Volksvagena Beetle, stworzoną do tego aby móc poruszać się w wodzie.

MaultierEdytuj

Niemcy22
Maultier - półgąsienicowy transportowy pojazd.

OpisEdytuj

Maultier to półgąsienicowa konwersja ciężarówki stworzona do przenoszenia cięższych ładunków, oraz do przejeżdżania przez cięższe i trudniejsze dla standardowych ciężarówek tereny.

Transportery półgąsienicoweEdytuj

Niemcy27
Transportery półgąsienicowe - opancerzone pojazdy piechoty używane od czasów III Wojny Światowej oraz jeden z symboli armii Niemieckiej.

OpisEdytuj

Transportery półgąsienicowe to obok ciężarówek najbardziej liczne pojazdy dzięki swojej szeroko rozumianej uniwersalności i zdolności montowania na nich rozmaitych broni. Prawdopodobnie najliczniejszym i najbardziej używanym stał się Sd.Kfz.251 Hanomag, choć istniało wiele innych modeli.

GaleriaEdytuj

Sd.Kfz.222Edytuj

Niemcy30
Sd.Kfz.222 - transporter opancerzony.

OpisEdytuj

Sd.Kfz 222 to lekki opancerzony samochód. Przód i boki pojazdów były chronione blachą stalową o grubości 8 mm, cieńsze, 5 mm blachy, chroniły górę, tył i podwozie. Wieżyczka nie była opancerzona od góry, od tej strony załogę chroniła jedynie siatka zabezpieczająca przed granatami i lekkimi odłamkami.

Czołgi demolująceEdytuj

Niemcy37
Czołgi Demolujące - specjalne zdalnie sterowane pojazdy stworzone do wysadzania strategicznych celów.

OpisEdytuj

Na czołgi demolujące składają się dwa pojazdy - ciężki Borgward IV i lekki Sd.Kfz. 304 Springer. Bardzo rzadko używane ze względu na to że były dość drogie i jednorazowe, podczas III Wojny Światowej były używane głównie przez Latynoską Konfederację, głównie na samym jej początku w akcjach i zamachach na GDA.

GaleriaEdytuj

KettenkradEdytuj

Niemcy23
Kettenkrad - lekki półgąsienicowy pojazd wielozadaniowy.

OpisEdytuj

Kettenkrad to bardzo mały pojazd, w zasadzie przypominający motocykl z gąsienicą zamiast tylnego koła. Jedne z najbardziej uniwersalnych pojazdów Wehrmachtu, zdolne zarówno do transportu piechoty i ładunków oraz holowania dział jak i do innych czynności, takich jak układanie kabli telefonicznych.

GoliathEdytuj

Niemcy36
Goliath - zdalnie sterowana mina samobieżna.

OpisEdytuj

Goliath to w zasadzie mało zaawansowany bojowy dron stosowany do precyzyjnego niszczenia wrogich umocnień, w zasadzie lekka wersja czołgów demolujących.

Raumer-SEdytuj

Niemcy42

Raumer-S - największy transporter opancerzony stworzony do poruszania się przez miny.

OpisEdytuj

Raumer-S to w zasadzie nie tyle transporter opancerzony co dosłownie mobilny bunkier. Jest w stanie dosłownie zgniatać miny , granaty, mniejsze umocnienia i piechotę pod swoimi kołami i przewozić kilka osób.

PumaEdytuj

Niemcy31
Sd.Kfz.234 Puma - ciężki opancerzony wóz bojowy.

OpisEdytuj

Sd.Kfz.234 to 8-kołowy ciężki pojazd, potężny oraz bardzo dobry w likwidacji zarówno piechoty jak i mniejszych pojazdów dzięki swojej możliwości montowania różnych broni takich jak armaty i karabiny maszynowe. Znany także w innych wersjach dawniej jako Stummel i Pakwagen.

Sd.Kfz.247Edytuj

Niemcy33
Sd.Kfz.247 - ciężki opancerzony wóz dowodzenia.

OpisEdytuj

Sd.Kfz.247 to nieuzbrojony wóz dowodzenia stworzony do przewożenia dowódców, podczas III Wojny Światowej używany także jako transporter kluczowych lub ważnych osób na polu bitwy.

Działa p-lotEdytuj

Niemcy34
Działa p-lot - samobieżne działa p-lot używane przez Cesarstwo do walki z samolotami.

OpisEdytuj

Działa p-lot oryginalnie były montowane na ciężarówkach i półgąsienicowych pojazdach Sd.Kfz, później wyewoluowały w samobieżne działa na podwoziach czołgów zdolne wytrzymać więcej uszkodzeń.

GaleriaEdytuj

KugelblitzEdytuj

Niemcy35
Kugelblitz - zaawansowane samobieżne działo p-lot.

OpisEdytuj

Kugelblitz to konstrukcja znacznie bardziej zaawansowaną niż inne samobieżne działa przeciwlotnicze II Wojny Światowej, a później także i III Wojny Światowej. Na wieży tego pojazdu zamontowane są prototypowe urządzenia radarowe i noktowizyjne.