Alternatywna historia
Advertisement
Alternatywna historia
Obecna wersja Stara wersja
Steyr 1500A.jpeg

"Ale to nie byli Niemcy tylko naziści"

Ten artykuł opisuje starą i nie-kanoniczną część War On Pi, jednak został on zachowany w ramach archiwizacji.

Ciężarówki[]

Niemcy38.png

Ciężarówki - podstawowe pojazdy transportowe piechoty, tworzone od początku II Wojny Światowej.

Opis[]

Istniało kilka modeli ciężarówek używanych przez zarówno Niemcy jak i Oś oraz Latynoską Konfederację na niemalże wszystkich frontach.

Najpopularniejszym modelem stał się Opel Blitz, produkowany nieprzerwanie od 1930, aż do końca wojny, stale ulepszany o nowe silniki.

Poza tym na froncie już podczas II Wojny Światowej pojawiły się inne ciężarówki - bardziej lekki od Opla Blitz Borgward B 3000, oraz Mercedes-Benz L3000, gąsienicowy Steyr RSO oraz posiadający sześć kół Krupp-Protze, który pochłaniał więcej paliwa od Opla. Dodatkowo pojawiły się też dwie mniejsze "ciężarówki, choć bardziej odpowiedzialną nazwą są pojazdy terenowe - Steyr 1500A oraz Horch 108.

Galeria[]

Kubelwageny[]

Niemcy49.png

Volkswagen Kübelwagen - podstawowy pojazd terenowy, oraz jeden z największych symboli Niemieckiej armii.

Opis[]

Volkswageny Kübelwagen to małe, szybkie oraz zdolne do dużego manewrowania pojazdy terenowe zbudowane na podwoziu Volksvagena Beetle, użyte dzięki swojej uniwersalności na niemalże wszystkich frontach.

Schwimmwageny[]

Niemcy50.png

Volkswagen Schwimmwagen znany w Konfederacji jako Piraña - pojazd terenowo-wodny.

Opis[]

Volkswagen Schwimmwagen był rozwojową formą Kübelwagena a także samego Volksvagena Beetle, stworzoną do tego aby móc poruszać się w wodzie. Podczas III Wojny Światowej ponownie był masowo produkowany, tym razem jednak głównie przez Latynoską Konfederację która używała ich do poruszania się po rzekach i bagnach Ameryki Północnej.

Czołgi demolujące[]

Niemcy37.png

Czołgi Demolujące - specjalne zdalnie sterowane pojazdy stworzone do wysadzania strategicznych celów.

Opis[]

Na czołgi demolujące składają się dwa pojazdy - ciężki Borgward IV i lekki Sd.Kfz. 304 Springer. Bardzo rzadko używane ze względu na to że były dość drogie i jednorazowe, podczas III Wojny Światowej były używane głównie przez Latynoską Konfederację, głównie na samym jej początku w akcjach i zamachach na GDA.

Galeria[]

Maultier[]

Niemcy22.png

Maultier - półgąsienicowy transportowy pojazd.

Opis[]

Maultier to półgąsienicowa konwersja ciężarówki stworzona do przenoszenia cięższych ładunków, oraz do przejeżdżania przez cięższe i trudniejsze dla standardowych ciężarówek tereny.

Kettenkrad[]

Niemcy23.png

Kettenkrad - lekki półgąsienicowy pojazd wielozadaniowy.

Opis[]

Kettenkrad to bardzo mały pojazd, w zasadzie przypominający motocykl z gąsienicą zamiast tylnego koła. Jedne z najbardziej uniwersalnych pojazdów Wehrmachtu, zdolne zarówno do transportu piechoty i ładunków oraz holowania dział jak i do innych czynności, takich jak układanie kabli telefonicznych.

Advertisement