FANDOM

Jan II właśc. Jan Karol Edward Ludwik Zygmunt Kazimierz Henryk Władysław von Welf (ur.11 marca 1974, St. Johns, Wicekrólestwo Labradoru)- Król Polski od 2002. Od 1984 następca tronu jako Książę Mazowiecki Jan. Syn Kazimierza VII i Ksenii Hohenzollern. Od 2007 przywódca Unii Polskiej.

Biografia Edytuj

Do Polski przybył wraz z matką w 1982, po zakończeniu Powstania w Prusach. Od 1984 tytułowany Książę Mazowiecki Jan. W 1996 skończył Studia na Uniwersytecie Jagiellońskim, na wydziale Matematyki i Informatyki. W 2002 po śmierci ojca koronowany na Króla Polski. Stracił nieznacznie na popularności w 2004, gdy oficjalnie uznał granicę Polsko-Pruską na zachodzie.

W 2007 spotkał się z przedstawicielami rządów Labradoru, Dahomeju i Karas. Wspólnie opracowano plan współpracy gospodarczej na najbliższe 20 lat. Zawiązano też wtedy Unię Polską, której celem była współpraca krajów na wielu płaszczyznach. Twórcy Unii powoływali się na Cesarstwo Polski-Prus, które zrzeszało wszystkie państwa członkowskie.

Życie Prywatne Edytuj

Jan prywatnie jest wielkim fanem trash metalu. Jego ulubionym zespołem jest Metallica, natomiast piosenką "The Memory Remains". Pierwszy raz na ich koncercie był w 1996 w Katowickim Spodku.

14 maja 1997 ożenił się z Martą Ludwiką Glucksburg, córką króla Norwegii Haralda V. Mają razem 4 dzieci

  • Karol (ur.1998)- Książę Mazowiecki, następca tronu polskiego
  • Izabela (ur.2002)
  • Julia (ur.2006)
  • Franciszek (ur.2011)