FANDOM

Ten artykuł należy do Alternatywnej Historii która została anulowana, tj. autor nie będzie jej już dalej prowadził i ma charakter archiwalny.
KMTM Hyena (skrót od KeMeT Machine Hyena) - podstawowy czołg dystryktu Głównego Egiptu, produkowany od aż od lat 50-tych.

HistoriaEdytuj

Plany i pierwsze KMTM Hyena opracowała Czeska firma Škoda około 1944 roku jako "E-10". Zainteresowani możliwością tworzenia małych, zawierających dużą siłę ognia a przy tym potencjalnie łatwo modyfikowalnych czołgów, Egipcjanie zakupili prawa do produkcji E-10 u siebie, w fabrykach w Dystrykcie Głównym oraz w Ghanie. E-10 dostosowywano do potrzeb Egipcjan przez następne kilka lat, aż w końcu pierwszy egzemplarz wysunął się z linii produkcyjnej w roku 1950, z miejsca przechodząc chrzest bojowy w walce z terrorystami.

KMTM Hyena stała się momentalnym hitem, ze względu na swoją wydajność, mały rozmiar oznaczający mniejsze użycie surowców, zwiększoną szybkość oraz lepsze działo kosztem wieżyczki.

Na stan stycznia 2018 wyprodukowano łącznie 5000 KMTM Hyena, wliczając w to wszystkie ich warianty i modyfikacje, a posiadają je prawie wszystkie dystrykty Egiptu, za wyjątkiem tych najbiedniejszych lub umieszczonych na wyspach. Spowodowało to rozpoczęcie konstrukcji innych, niezależnych urządzeń, takich jak Madagaskarski czołg kroczący KMTM Sifaka.

Na ogół na polu walki są osłaniane przez Fahdy.

Dane techniczneEdytuj

KMTM Hyena jest raczej działem samobieżnym, aniżeli prawdziwym czołgiem w tradycyjnym tego słowa znaczeniu. Na przedzie posiada zamontowaną armatę przeciwpancerną która jest w stanie przebić zbroję większości mniejszych pojazdów, a w grupach kilku nawet, KMTM Hyena są w stanie powalić nawet i ciężkie czołgi.

Dzięki niskiej sylwetce i pochylonym płytom, pojazd był też wytrzymały i ułatwiał rykoszetowanie. Na czołgach zamontowany jest też karabin Lechicki DSzK 1938 używany do walki z piechotą.