Alternatywna historia
Advertisement
Alternatywna historia
Plik:Obraz
Hej! Jesteś na stronie należącej do "World by Awliiii (WbA)" w którym edytuje użytkownik – Awliiii

Proszę o nieedytowanie stron tego uniwersum bez zgody autora. Nie krępuj się poprawiać błędy.

Mega Magnetron - WUK które przetwarza wejściową energię prądu stałego na energię elektryczną wysokiej częstotliwości.

Budowa i zasada działania[]

Najważniejszą częścią magnetronu jest blok anodowy, którego kształt określa tor elektronów, czyli częstotliwość drgań. Blok ma kształt pierścienia z wnękami po stronie wewnętrznej, nazywanych rezonatorami. Taki magnetron nazywany jest magnetronem wnękowym. Stosowane są różne rodzaje bloków anodowych, gdzie kształt i liczba wnęk zależy od żądanych charakterystyk magnetronu.

W komorze anodowej umieszczone jest źródło elektronów w postaci tlenkowej katody ogrzewanej oporowym żarnikiem. We wnętrzu komory jest próżnia, a przewody wyprowadzone są na zewnątrz w szczelnych przepustach np. szklanych. W czasie pracy magnetronu wytwarza się bardzo duża ilość ciepła, do którego odprowadzenia służy specjalnie użebrowany pierścień chłodzący obejmujący cały blok anodowy (radiator). W zależności od mocy magnetronu jest on chłodzony powietrzem (np. mikrofalówka), albo płaszczem wodnym (radiolokacja).

Pole magnetyczne wytwarzane jest przez silny magnes o nabiegunnikach przylegających do czołowych powierzchni bloku anodowego, przez co linie pola magnetycznego są równoległe do wnęk (rezonatorów). Wyjście wysokiej częstotliwości wyprowadzone jest z wnętrza jednego z rezonatorów za pomocą specjalnej pętli lub przez szczelinę. Energia ta przekazywana jest dalej falowodem do anteny radiolokacyjnej, lub innego odbiornika.

Zastosowanie[]

Magnetrony znalazły zastosowanie w wielu różnych dziedzinach - od kuchenek mikrofalowych po komponent do broni.

Advertisement