Alternatywna historia
Advertisement
Image122

Herb Argentyny

Republika Argentyny(Legacy of Reich)[]

Republika Argentyny, to kraj położony w południowo-wschodniej części ameryki południowej.

Historia do 1946r.[]

Historia do 1900[]

Przed przybyciem Europejczyków w 1516 r. terenami obecnej Argentyny władali Indianie. W 1536 Hiszpan Pedro de Mendoza założył Buenos Aires. Do 1776 r. ziemie te leżały w obrębie wicekrólestwa Peru, a następnie weszły w skład wydzielonego wicekrólestwa La Platy ze stolicą w Buenos Aires. W 1806 r. Buenos Aires zostało zaatakowane przez flotę brytyjską. Najeźdźcy zdobyli miasto, jednakże wkrótce zostali pokonani przez armię obywatelską.

W 1810 r. antyhiszpańskie powstanie Kreolów obaliło wicekróla. Odtąd 25 maja obchodzone jest święto narodowe – na cześć rewolucji z 1810 r. W walkach, w których w latach 1814–1815 siłami argentyńskimi dowodził generał José de San Martín, wojska hiszpańskie zostały wyparte z kraju. 9 lipca 1816 r. kongres przedstawicieli prowincji proklamował w San Miguel de Tucumán niepodległość Zjednoczonych Prowincji La Plata. Rocznice tego dnia są obchodzone jako święto niepodległości.

W latach 1835–1852 władzę dyktatorską w Argentynie sprawował generał Juan Manuel de Rosas, obalony w wyniku przewrotu generała Justo Urquizy, który, po wprowadzeniu w 1853 r. systemu federalnego, został w 1854 r. pierwszym prezydentem Konfederacji La Platy. Tymczasową stolicą było Buenos Aires.

W latach 1878–1881 wojska argentyńskie, dowodzone przez generała Julio Argentino Roca, włączyły do Argentyny wschodnią Patagonię. Zachodnią część regionu anektowało Chile w porozumieniu z Argentyną na mocy traktatu z Buenos Aires (1881 rok).

lata 1943-1946[]

W latach 1943-1946, często zmieniały się rządy, aż do 1945r, kiedy do władzy doszedł Juan Peron. w 1946r, do Argentyny przyleciał Adolf Hitler wraz z rodziną, i najbliższymi współpracownikami, by stanąć na czele rewolucji planowanej przez Narodową armię Argentyny , do której doszło 21 listopada 1946r. wtedy też, Hitler wygłosił orędzie do narodu:

"Rodacy! Naród Argentyński doświadczył wiele cierpień i upokorzeń. Zmuszano nas do niekorzystnych traktatów, anektowano nam terytoria! Jednak te czasy się skończyły. Nowa era światłości właśnie nadchodzi! Pora odzyskać to co nasze! Pora przywrócić dumnej Argentynie chwałę! Sieg Heil! Viva Argentina!"

Odzew na to orędzie był ogromny. Cywile wylewnie witali rebeliantów, całe dywizje przechodziły na ich stronę. rząd Argentyny był bezradny. Hitler triumfował, tak jak w latach 30.

Flag of Argentina (alternative)

Flaga Republiki Argentyny

Pobrane (1)

Flaga Argentyny 1946-1989

Wojną domową w Argentynie szybko zainteresowali się alianci. Brytyjczycy, przerzucili z Falklandów dywizje piechoty, a amerykanie przesyłali sprzęt oddziałom rządowym. jednak to tylko trochę zatrzymało ofensywę faszystów. 19 stycznia 1947r, po kilkumiesięcznej kampanii, Oficjalnie utworzono Państwo Argentyny ze stolica w Buenos Aires. Adolf Hitler, został oficjalnie Przywódcą Argentyny 21 stycznia 1947r.

Rządy Narodowej partii Argentyny[]

Wojna Argentyńsko-Urugwajska[]

15 września 1953r, Rząd Argentyny wysłał ultimatum Urugwajowi, które ten odrzucił, przez co 18 września 1957r, wybuchłą wojna Argentyńsko-Urugwajska. Oficjalnie wyglądało to tak: argentyńskie wojska wylewnie witano w każdym mieście, a "bratni naród" wręcz oddawał się Argentynie. krążyła plotka, że Urugwajki na wieść o Argentyńczykach, natychmiast przygotowali się do spółkowania z "machos". a nieoficjalnie wyglądało to tak: masowe mordy, grabieże, gwałty, palenie całych miast. kiedy Urugwaj skapitulował, Hermann wraz z ojcem, odbierali defiladę wojsk Argentyńskich w Montevideo.

Schyłek rządów Adolfa(1959-1964)[]

Legacy of reich 2

Dwóch wodzów Argentyny-Adolf Hitler[Po lewej], i Jego syn, Hermann

W ostatnich latach swoich rządów, Adolf Hitler, wielki wódz Argentyny, Bohater ludu, wyzwoliciel uciemiężonego narodu Argentyńskiego, znacznie podupadł na zdrowiu. Po śmierci Ewy Braun, Adolf przeszedł zawał, a w 1962r udar mózgu. po udarze, w 1963r, Hitler, wiedząc że już czas, ogłosił że następcą zostanie jego syn, Hermann.

Rządy Hermanna(1964-1989)[]

"Uwaga, uwaga, mamy najnowsze informacje. Adolf Hitler, Były wódz III rzeszy, i przywódca Argentyny, zmarł dziś rano o 6.20 w swoim domu, w Buenos Aires"-BBC

Takie informacje, przekazywano o 6.20 15 grudnia 1964r.

Hermann ogłosił wtedy czas żałoby narodowej. na pogrzeb Adolfa Hitlera, przyszło ponad 1-7mln osób.

1 stycznia, odbyło się oficjalne zaprzysiężenie Hermanna Hitlera na drugiego (i jak się miało okazać ostatniego) wodza Argentyny.

Hermann, złożył wtedy przed parlamentem taką o to przysięgę:

"Ja, Hermann Hitler, z bożej łaski wybrany na wodza narodu, przyrzekam że będę chronił naród i kraj, i będę dbał o jego dobro (…) Tak mi dopomóż bóg"

Hermann obiecywał jeszcze lepsze czasy. obiecywał podniesienie poziomu gospodarki, i PKB, obiecywał że Argentyna będzie w stanie pokonać nawet Brytyjczyków, czy Francuzów. Obiecywał Rodakom jeszcze większą potęgę, niż obiecywał im to 17 lat wcześniej jego ojciec. to właśnie z tego samego placu, ogłaszał orędzie do narodu 5 stycznia.

Upadek(1981-1989)[]

W lipcu 1982r, Argentyna wystosowała ultimatum do rządów Chile i Paragwaju. Po odrzuceniu ultimatum, 15 lipca 1976r, wojska Argentyny przekroczyły granicę z Chile i Paragwajem. do wojny po stronie Paragwaju i Chile, stanęły: Brazylia, Peru, Boliwia, Kolumbia, Ekwador, Wenezuela, Gujana, i Surinam. Po stronie Argentyny natomiast, stanęła Unia północnoamerykańska. Walki trwały 7 lat, i były niezwykle krwawe. żołnierze zaciekle walczyli przeciw Argentynie, gdyż nie chcieli, by ich rodziny spotkał taki sam los, jak W Urugwaju. decydującym momentem wojny była bitwa o Asunción-stolicę Paragwaju w 1986r. od tego momentu, wojska Argentyny i Unii, przeszły do defensywy. Tymczasem, Poparcie dla Narodowej partii Argentyny, jak i samego Hermanna, gwałtownie spadało. Hitler junior obiecywał wielkie zdobycze, a doszło do tego, że walki z innych krajów, przechodziły do Argentyny. w 1988r, w Urugwaju wybuchło powstanie. 15 marca 1989r, Ludzie mieli dość. demokratyczna partyzantka, dozbrajana przez Brazylię, przeszła do ofensywy. Hermann, próbował uciekać, jak jego ojciec 43 lata wcześniej, ale lud był szybszy. Hermanna złapali, i powiesili. Jego żonę, i córeczkę, oszczędzili, a mama z córką przeniosły się do Ernessta, do Boliwii. zresztą sama Celia nie popierała wielkich planów męża, który chciał stworzyć wielką rzeszę andyjską.

Tamtego dnia, obalono ponad 43-letni reżim faszystowskiej, narodowej partii Argentyny.

Nowy rząd[]

Menem con banda presidencial

Pierwszy demokratycznie wybrany prezydent Argentyny- Carlos Saul Menem

16 marca, oficjalnie rozwiązano Narodową partię Argentyny. 4 kwietnia natomiast, po pierwszych wolnych wyborach od wielu lat, zwyciężyła Demokratyczna partia Argentyny, a prezydentem został Carlos Saul Menem. Demokratyczna partia Argentyny(w skrócie DPA) rządziła przez 4 lata. po tym, w wyborach w 1993 zwyciężył socjaldemokratyczny ruch na rzecz rozwoju, a Juana Menema reelektowano.

Dzisiaj[]

Obecnie, w związku z kryzysem z lat 2007/2008r, oraz epidemii COVID-19 Argentyna wstaje z kolan. prezydentem został Alberto Fernandez, z partii liberalnej.

Polityka zagraniczna[]

Z racji masowych mordów i innych represji za faszystów, aktualnie Argentyna nie cieszy się zbytnio dobą opinią. Urugwaj mający wciąż traumę po Masowych mordach dokonanych w latach 1957-1989 nie nawiązał dotychczas stosunków z Argentyną. tak samo jest z Paragwajem, Chile, oraz Ekwadorem.

Przynależność do organizacji mn.[]

Argentyna jest członkiem ONZ od 1945r, czyli jej powstania. należy również do inicjatywy południowoamerykańskiej sojuszu gospodarczego na terenie ameryki południowej.

Advertisement