FANDOM

Ten artykuł należy do Alternatywnej Historii która została anulowana, tj. autor nie będzie jej już dalej prowadził i ma charakter archiwalny.
Rzym (łac. Roma) lub Cesarstwo Rzymskie - kraj położony w Europie Południowej na Półwyspie Apenińskim, jedno z najstarszych państw na świecie.

HistoriaEdytuj

Rzym według legendy założyli dwaj bracia - Romulus i Remus i przez wiele lat rozwijał on się w wspaniałą cywilizację, poszerzając swoje granice głównie dookoła morza Śródziemnego. W pewnym momencie doszło do ich starcia z Egiptem oraz Europejczykami, w tym przodkami Imperium Lechitów.

W końcu na przestrzeni wielu lat Rzym został zdegradowany do samego Półwyspu z dojściem do Francji, Szwajcarii, Austrii i Imperium Lechitów.

KulturaEdytuj

Rzym chwali się swoim wiekiem oraz rozległą kulturą, a także przywiązaniem do tradycji. Dominującą religią w Rzymie jest Romanizm, politeistyczna religia istniejąca z państwem od niemalże jego początków.

Rzymem przewodzi Cesarz.

Rzymianie nie tolerują nazywania ich Grekami lub Włochami.

WojskowośćEdytuj

Rzymskie wojska są zorganizowane - podobnie jak wiele innych instytucji w ich kraju - jako połączenie ich wieloletniej tradycji oraz nowoczesności. Wojskami przewodzi Centurion, odpowiednik generała.

Podstawowymi żołnierzami są Legioniści, uważani za jedne z najlepszych wojsk lądowych na świecie. Rzym posiada bardzo nowoczesną armię, wyposażoną m.in. w czołgi Ariete, pojazdy Centauro, Freccia i Dardo. Na pole bitwy legionistów przenosi się pojazdami Puma 4X4 i 6X6.

Na artylerię Rzymu składają się między innymi modele FH-70, OTO Melara Mod 56, MLRS i PzH 2000. Ciężarówki na użytek Rzymskiej armii ma w zwyczaju produkować Rzymska firma IVECO.

Najpotężniejszym pojazdem Rzymskiej armii są Czołgi Merkury - potężna broń energetyczna na gąsienicach zdolna do walki zarówno na lądzie, jak i na wodzie a nawet do likwidacji jednostek powietrznych.