FANDOM

Autorstwa Nihilicent

Zjednoczone Królestwo Ameryki (ang. United Kingdom of America), znane też pod skrótem ZKA (UKA) lub po prostu Ameryką (ang. America) — jest niepodległym państwem położonym w Ameryce Północnej. Jest zgodnie z różnymi pomiarami czwartym lub trzecim pod względem populacji państwem na świecie. Z populacją wysokości 365 milionów ludzi jest trzecim najludziejszym państwem świata. Stolicą państwa jest Waszyngton D.C. a największym pod względem ludności miastem jest Nowy Jork. Państwo podzielone jest na regiony, które z kolei dzielą się na stany które dzielą się na hrabstwa.
Historia państwa zaczyna się w roku 1921 kiedy to w obarczonym Wielką Depresją państwie władzę przejmuje Partia Monarchistyczna, jej głównym postulatem jest przekazanie władzy w państwie w ręce króla Jerzego V Windsora

oraz zmienienie ustroju państwa na model brytyjski. Wielka Brytania łącznie z resztą swoich kolonii oraz dominiów przystała na taki układ, aby uratować Amerykańską ekonomię pierwszy premier z ramienia ów partii — Henry A. Wallace sprzedaje Kanadzie Alaskę, kanał Panamski oraz Hawaje Wielkiej Brytanii, zatoka Guantanamo przeszła w ręce Kuby a Guam oraz inne terytoria na Pacyfiku weszły pod panowanie Cesarstwa Japońskiego. Ameryka po tym oraz wielu pożyczkach od Brytyjczyków wyszła na prostą i powróciła do dawnej świetności. 

W czasach II Wojny Światowej Ameryka trzymała stronę Aliantów pomagając Wielkiej Brytanii w bojach na Pacyfiku oraz w Europie. Wielu amerykańskich żołnierzy uczestniczyło w lądowaniu w Normandii oraz w Operacji:Torch. Po zimnej wojnie Królestwo odzyskało częściową niepodległość, ciągle było jednak częścią Wspólnoty Narodów oraz francuskiego IDANu.
Państwo było członkiem francuskiego IDANu oraz brytyjskiej Wspólnoty Narodów, członek ONZ, kanadyjskiego North America Mutual Cooperation (NAMC), japońsko-brytyjskiego MPAA/SPEK, jedno z założycielskich państw projektu Assistance for Former Soviet Republics (AFFSR), North American Free Trade Zone (NAFTZ) oraz mediator w konflikcie koreańskim w ranach projektu Korean Temporary Peace Agreement.

HistoriaEdytuj

KryzysEdytuj

W budowie

Lata 1922-1939Edytuj

W budowie