Alternatif Tarih Wikia
Advertisement
Alternatif Tarih Wikia
I.Dünya Savaşı

Başlangıç 28 Temmuz 1914
Bitiş 2 Kasım 1918(Kuzey Amerika)

11 Kasım 1918(Avrupa,Afrika,Asya ve Avustralya)

4 Mart 1919(Güney Amerika)

Taraflar İttifak Devletleri

İtilaf Devletleri

İttifak Devletleri İtilaf Devletleri
Alman İmparatorluğu

Avusturya-Macaristan

Etiyopya İmparatorluğu

Osmanlı İmparatorluğu

Bulgaristan Çarlığı

Amerika Birleşik Devletleri

Şili Cumhuriyeti

Paraguay Cumhuriyeti

Haiti

Brezilya İmparatorluğu

Liberya

Danimarka Krallığı

İspanya Krallığı

Arka Plan

Savaş

Avrupa Tarafı

Fransa Cephesi

Doğu Cephesi

Asya Tarafı

Yemen Cephesi

Kafkasya Cephesi

Rusya Aralık 1914'de cepheye katılan Osmanlı'ya karşı 2 ay içerisinde hızlı bir işgal yaptı ve Ardahan,Kars ile Artvin'i ele geçirdi ve cephe çok kanlı bir siper savaşına dönüştü.Enver Paşa ve askerleri Yaz 1915'de Sarıkamış harekatını düzenlediler.

Afrika Tarafı

Mısır Cephesi

Kamerun Cephesi

Doğu Afrika Cephesi

Güney Afrika Cephesi

Togoland Cephesi

Küçük Togoland Britanya ve Fransa tarafından sıkıştırılmıştı ve Almanya'nın bölgede çok fazla bir gücü yoktu.Savaşın başlamasından sonra Britanya Altın Sahili tarafından ve Fransa da Benin tarafından hızlı bir işgale başladı ama Alman kuvvetler hemen savaşı bir siper savaşına dönüştürdü ve ellerindeki kaynaklarla mücadele etmeye başladılar.Ocak 1915'e kadar sınırlarda bir şekilde savaşmaya devam eden Togoland'e karşı 7 Ocak'da büyük bir işgal kampanyası başlatıldı.3 gün sonra Lome düştü.Ardından 4 haftada bütün Togoland teslim oldu.Kalan birlikler savaşmak için Kamerun'a gönderildi.

Askeri savaş bitse de Deniz Savaşı uzunca bir süre daha devam etti.Bölgede kalmayı seçen 6 Alman Gemisi 15 İtilaf Gemisi'ne karşı 28/29 Ocak'ta Lome muharebesini yaşadı.Alman gemileri büyükçe bir zafer aldı ama hep böyle sürüp gidemezdi.Öyle de oldu.18/19 Mart sırasında İkinci Lome Muharebesi yaşandı ve 6 gemiden altısı da batırıldı.

Almanya'nın ve İttifak Devletleri'nin 1917 yılında tekrar momentum kazanıp güçlenmesi sonucu Almanya birlikleri ile 9 Nisan'da Togoland'ı Geri Alma operasyonunu başlattı.Bütün Alman taşıma ve savaş gemileri binlerce askeri Togoland kıyısına indirdi ve 1 haftada operasyonun ilk aşaması başarılı oldu ve Togoland kıyıları ele geçirildi tekrardan.

Amerika Tarafı

Kentucky Cephesi

Mason-Dixon ve Virginia

Tennessee

Sonora ve Chihuahua

Arkansas

Oklahoma

Kanada Tarafı

Güney Amerika Tarafı

Advertisement