Alternatif Tarih Wikia
Advertisement
Alternatif Tarih Wikia

Babasının tahttan indirilmesiyle 1947-1953 arası Kanada Kralı olan kişidir.

Erken Hayatı

Louis Leopold 1912 yılında Kanada'nın başkenti Toranto'da doğdu.Albert I ve Kraliçe Anne Sophia'nın ikinci çocuğu ve ilk oğluydu.3 yaş büyük Sophia isimli bir ablası, kendisinden 6 yaş küçük İvan isimli kardeşi ve kendisinden 11 yaş küçük George isimli Yarı-Üvey kardeşi vardır.En büyük erkek çocuk olması nedeniyle Veliaht Prens seçildi ve askeri bir eğitim gördü.1934 yılında İspanya Kralı XIII.Alfonso'nun kızı Maria Cristina ile evlendi.Kanada İç Savaşı sırasında Kapitalistler tarafında General olarak hizmet verdi.

Saltanat

Babasının tahttan indirilmesi sonucu 35 yaşında tahta çıkarıldı.Saltanatı sırasında 1948 Ekonomi Krizi yaşandı ve Askeri sorunlar çıkmaya başladı.Birkaç isyan daha patlak verdi.Kendisi Komunistlerin nefretini kazandı.Ayriyeten kendisi döneminde Dış Dünya ile ilişkiler gelişti.Louis Leopold,1949da Norveç ve Batı Almanya'ya,1952'de de Fransa ve Britanya'yı ziyaret etti.1 Aralık 1953'te halkın arasında gezerken Komunist darbeciler tarafından kardeşi Prens George ile beraber öldürüldü.

Özel Hayatı

Maria Cristina ile evlenmiş olsa da çapkın bir adam olan Louis Leopold 15 tane metrese sahipti ve bilinmeyen sayıda gayrimeşru çocuğu vardı.Maria Cristina ile de sadece William[Daha sonra William I] isimli oğlu olmuştur.

Advertisement