FANDOM

TARİH

Postdam Konferansı 

Postdam Konferansı sonrasında Fransız Çinhindi'nde fazla değişiklik olmamaıştı. Tek değişiklik Guangzhouwan kentinin (Güney Çin kıyılarında bulunan bir Fransız kenti) Almanlara verilmesiydi. Bunun dışında ne yönetimde ne de topraklarda bir şey değişmemişti. Kamboçya'da da durum değişmemiştir. Yine Fransız Çinhindi'ndeki en yüksek vergileri ödemişler ve yine başlarında bir Fransız kuklası bir kral olmuştur. Bu durum Fransız İç Savaşı'yla tamamiyle değişmiştir. 

Fransız İç Savaşı ve Alman İşgali

Fransız Çinhindi, Fransız İç Savaşı'nın en önemli cephelerinden biri olur.  Action Française destekçisi askerlerle, Fransız Hükümeti'ne sadık askerler birbiriyle çatışmaya başlar. Bu çatışmaya Vietnamlı milliyetçilerinde girmesi iyiden iyiye durumu berbatlaştırır. Bunun üzerine Kamboçya'daki Fransız askerlerinin %90'ı Vietnam'a gider. Bu karışıklığı fırsat bilen Alman Hükümeti Kamboçya'ya altı gemi ve beş bin asker gönderir. Bu tehlikeli bir hamledir. Çünkü başarısız olurlarsa tüm gemilerini kaybetmekle kalmaz, diplomatik bir kriz hatta bir savaş bile çıkabilirdi. Buna rağmen 11 Ağustos 1923 tarihinde Alman askerleri Kamboçya'ya girer. Ve beş gün içinde başkenti geçirirler. Fransız kuklası kral, Alman kuklası olur. Üç ay içinde Kamboçya'nın tamamı Almanların eline geçer, hatta Alman askerleri Koçinçin bölgesinin yarısına yakınını ele geçirmeye yaklaşmışlardır. Bu ilerleme Fransız Çinhindi'nde savaşın sona ermesine kadar sürer. Fransız ve Alman ordusu savaşmaya hazırlanırken iki ülkenin diplomatları Kopenhag'da bir antlaşmaya varır. Antlaşmaya göre, Kamboçya, Almanlara verilirken, geriye kalan bölgeler Fransızlarda kalır.

Alman Kamboçya Himaye Devleti

Alman hükümeti,  Kral Sisowath'ın, kukla olarak, Kamboçya Kralı olarak kalmasına izin verir. Ancak, Fransız yönetiminde olduğu gibi, tüm işleri yapacak biri atanır. Bu kişi Amiral
Vonsouchonadmiral

Amiral Wilhelm Souchon

Wilhelm Souchon'dır. Wilhelm Souchon, Kamboçya'da Alman hakimiyetini arttırmak için belirli reformlar yapar. Bu reformlar şöyledir:
  1. Deutsch-Asiatische Bankası'nın (Çin'de etkin bir Alman Bankası) Kamboçya'da büyük yatırımlar yapmasına ve şube açmasına izin verilir.

  2. Alman şirketleri, on yıl içinde, tüm Fransız şirketlerinin yerini alır. 

  3. Almanca eğitimi başlatılır. 

  4. Kısa sürede 20.000 kişilik bir ordu kurulur. 

  5. Yüksek konumlardaki Fransızların yerini Alman yetkililer alır.