Alternatif Tarih Wikia
Advertisement
Alternatif Tarih Wikia

Saighdear hanedanı Danimarka Kralı I.Waldemar'ın gayrimeşru çocuğu Jutland Dükü Christopher'ın soyundan gelen 1306 ile 1371 arasında İskoçya'yı yöneten bir kraliyet hanedanıdır.Hüküm sürelerinin çoğunda Bruce Klanı ile kavga etmiş olsalar bile 1371 Yılında Stewart Hanedanı tarafından tahttan indirilip tekrar Jutland'a sürgün edilmişlerdir.Orada da 1500lü yıllara kadar Dük olarak hüküm sürmüşlerdir.

Saighdear Hanedanı.png

Hanedanın kurucusu Dük Christopher I.Waldemar'ın gayrimeşru çocuğuydu.Bu yüzden taht üzerinde bir hak iddia etmemişti.36 yaşında ölmüştü.Kendisinin ölümünden 3 gün sonra doğan oğlu kendisinin yerine geçmişti.Uzun yıllar Dük olarak hüküm süren bu aile 1233 yılında İskoçya'nın kuzeyinde yerler aldı ve Düklerinin çoğu komutan olmasından dolayı Saighdear lakabını aldılar.1266 yılında Dük Olan VI.Eric İskoçya'nın İngiltere ile münasebetlerini yakından takip etmişti ve olası senaryolara göre bir işgal planı hazırlamıştı.Bu plan neticesinde İskoçya'yı işgal etmeye yardım edip İngiltere Kralı tarafından ödüllendirilmek isteyecekti ama işgalin sandığından daha sonra olacağını bilmiyordu ve 1278 yılında 45 yaşında suikastle öldürüldü.Oğlu I.Daniel onun yerine tahta geçti fakat kendisi İskoçlara destek veriyordu ve İngiltere ile ilişkileri kötüydü.İngiltere'nin işgali sırasında askerdi ve onlarla savaştı.1306 yılında taç giydi ve kral oldu ama Bruce hanedanı bunu kabul etmedi.Her şeye rağmen oteritesini sağlamaya çalışan Daniel 1320 yılında kalp krizi sonucu vefat etti.Çocuğu olmadığı için yeğeni II.Simon[İskoçya için I.Simon] tahta geçti.II.Simeon amcasının amacını başardı ve İskoçya'nın bağımsızlığını kazanmasını sağladı fakat 1333 yılında suikastle öldürüldü ve kuzeni II.Daniel İngiltere'ye bağlı kalmak şartıyla tahta geçirildi.Kendisinin tahta geçmesini istemeyen II.David Bruce kendini hükümdar ilan etti.II.Daniel 1367 yılında öldü ve torunu III.Daniel 6 yaşında tahta çıktı fakat küçük yaşı nedeniyle 1371 yılında II.Robert Stewart tarafından tahttan indirildi ve Sürgün edildi.III.Daniel daha sonra Jutland Dükü olmaya devam etti.

Advertisement