Alternatif Tarih Wikia
Advertisement
Alternatif Tarih Wikia

VI.Edward 1547-1603 arası İngiltere,Galler ve İrlanda'yı yönetmiş kişidir.

Erken Hayatı

VI.Edward VIII.Henry ile Kraliçe Jane Seymour'un ilk ve tek çocuğu olarak doğdu.Babasının tek oğlu olduğu için özenle yetiştirildi ve varis oldu.6 Yaşında annesini kaybetti.10 Yaşında da babası ölünce İngiltere ve İrlanda Kralı olarak taç giymesi gerekti.

Naiplik Yılları

VI.Edward daha çok küçük olduğu gerekçesiyle Dayısı Arthur Seymour kendisine naip oldu.Bu naiplik süreleri genellikle hastalıkla geçtiği için yönetime karışmadı ama dayısının kendisi ve grubuna bir sürü mal ve para geçirdiğini öğrenince 1554'de Dayısını idam ettirdi ve tahta çıktı.

Saltanatı

Edward ilk yıllarını zorlukta geçirdi.Ülke ekonomisi büyük bir krizin eşiğindeydi ve yönetimde Rüşvet ve torpil her yeri sarmıştı.Soyunun devam etmesini sağlamak için 1555'te kuzeni Jane Grey ile evlendi.Edward sert bir hükümdar oldu ve torpille göreve gelip görevini kötü yapan onlarca kişiyi idam ettirdi.Yerlerine güvendiği adamları koyarak yönetimi düzeltti.Danimarka-Norveç ile iyi ilişkiler geliştirdi.

1561'de İskoçya'nın İngiltere Saldırmasıyla İskoçlarla savaşmak zorunda kaldı.Saldırıya bizzat kendisi yönetti.İlk başlardaki muharebelerde ordusuyla yenilip geri çekilmek zorunda kaldı fakat geri çekildiği yerlerde güzel bir savunma hattı kurdu.Özel olarak toplar getirdi ve böylece 1562 Yaz'ında İskoçya sınırlara kadar ittirilmiş oldu ve İskoç orduların düzeni kırıldı ve İskoçya 1563 Kışında teslim oldu.Edward İskoç'ları acımasızca cezalandırdı ve İngiltere'ye bağlı vassal bir devlet haline getirdi.

Edward döneminde İngiltere ekonomisi İspanya ve Portekiz'den sonra en hızlı gelişen ekonomi oldu.Edward donanmayı geliştirmek için İspanyol ve Portekizli kişileri çağırdı ve ekonominin büyük bölümünü bu uğurda harcadı.Yeteri kadar geliştiğini düşündüğünde Amerika'ya gönderdi ve 1584'de ilk koloni kurulmuş oldu.En küçük çocuğu İsabel'i İspanya Prensi Felipe ile evlendirdi ve Felipe 1598'de İspanya Kralı III.Felipe olunca İspanya Kraliçesi oldu.

İyi bir kral olan Edward "Başarılı" lakabını aldı ve 24 Mart 1603'de 66 yaşında öldü.En büyük oğlu Charles kendisinin yerine I.Charles olarak tahta geçti.

İngiltere Haritası 1603.png

Saltanatı bitiminde İngiltere Haritası yanda verilmiştir.

Advertisement