Alternatif Tarih Wikia
Advertisement
Alternatif Tarih Wikia

Vinland Düklüğü Leif Erikson'ın[I.Leif] 1000 civarında bu topraklara yerleşmesi sonucu kurulmuş ve III.Leif Erikson'un 1137'de yerliler ile savaşıp büyük topraklar kazanması sonucu pekişen 1344 yılında II.Ragnar Erikson tarafından Danimarka'ya 300.000 Venedik Dükası altına satılmış bir ülkeydi.

Kuruluş

Vinland Bayrağı.png

Leif Erikson Norveç asıllı bir İzlandalı Kaşif'ti.Yaklaşık 999 ile 1002 arasında bu bölgeyi keşfetti ve burada yeni bir yaşam kurmak istedi fakat yeterli kaynağı ve malzemesi olmadığı için İzlanda Şef'inin karşısına gitti ve yardım istedi.İzlanda Şefi Leif'e yardım etmeyi kabul etti.Bu sayede Leif yaklaşık 100 parça gemilik bir donanmayla Vinland'e gitti.Orada Yeni Ruh anlamına gelen Nyttsal isimli başkenti kurdu.Kendisi 1020 yılında ölene kadar İzlanda'ya bağlı bir dük oldu ve yerli halka İzlandaca öğretti fakat ölümünden sonra yerine geçen oğlu Thorkell babasının aksine İzlanda ile olan bağlarını kopardı ve ayrı bir bayrak tasarladı.Kendisi döneminde dışarıdan gelen ticaret İzlanda tarafından kapatıldı ve büyük bir kıtlık yaşandı.Bu yüzden yerlilerle yakınlaşma ve onların tekniklerini öğrenmeye başladı.İzlanda 1028 yılında işgal etmeye çalıştı ve Thorkell'i öldürdü ama daha sonra başarısız oldu ve yapılan antlaşmayla ticaret yollarını tekrar açtı.Thorkell'in yerine tek oğlu II.Leif geçti ve onun uzun hükümdarlık döneminde İzlanda başta olmak üzere göçler ve genişlemeler başladı.II.Leif 1064 yılında ikinci ve üçüncü şehiri kurdu.71 Yıllık hükmünün sonunda 1099 yılında öldü yerine geçen tek oğlu I.Magnus da 2 yıl sonra 1101de vefat etti.Oğlu II.Magnus tahta geçti.II.Magnus yerlileri feth etmek istiyordu ama 1135de öldü.Oğlu III.Leif yerlilerle 2 yıl boyunca savaştı ve çok büyük topraklar kazandı ayrıca Venedik Dükası'nı para birimi olarak kabul etti.

Advertisement